neděle 12. října 2014

Slovinsko: Lublaň, Izola (a kosmetika :)

Jak už možná víte z FB a Instagramu, byla jsem na konci září ve Slovinsku. Natolik mě to tam uchvátilo, že jsem se rozhodla to stručně sepsat i na blog a aby to byl aspoň trochu článek k tématu, tak bude i povídání o kosmetice :)


Jeli jsme autem, skoro celá cesta je po dálnici, bez přestávek to jde zvládnout za nějakých 9 hodin. Slovinsko na mě působilo hrozně "západně", všechno bylo upravené, čisté, i sortiment v obchodech úplně jiný než u nás. Ceny (platí se eurem) jsou ovšem o něco vyšší. Lublaň je malá, má necelých 300 tisíc obyvatel a hlavní památky jdou projít za den, což je podle mě dobré, člověk se tolik neunaví. Třeba na prodloužený víkend je to podle mě ideální místo.

Trojmostí

Centrem protéká řeka, kolem které jsou všude krásné kavárničky a restaurace. Naprosto všichni jezdí na kolech a musím ocenit, že mluví velmi dobře anglicky, takže není problém se domluvit (slovinštině celkem rozumět jde, ale ne tak dobře jako třeba chorvatštině).


Bydleli jsme úplně v centru, v City Hotelu Ljubljana, asi 10 minut pěšky od hradu. Pokoje i koupelny (měli jsme dvě, paráda!) byly velké a čisté. Bohužel jsme měli plnou penzi, takže jsme skoro nikde jinde nejedli, což mě mrzelo, všechny ty restaurace vypadaly tak lákavě!


Dominantou města je hrad, který je na kopci uprostřed města. Nahoru i dolů se dá pohodlně dostat lanovkou, do které se dá i s kočárkem nebo vozíkem, na hradě je muzeum, kavárna a věž s úžasným výhledem na celé město i okolí. Vstupné není vůbec drahé, mají i slevy pro studenty, ceník kdyžtak tady.


Kromě typicky turistických atrakcí jsme navštívili i Metelkovo město, což je taková alternativní čtvrť, kde se pořádají různé koncerty a akce, je to vlastně takový velký barevný squat.



Na jeden den jsme se podívali i na pobřeží Jadranu, do starého rybářského města Izola, které leží asi hodinu cesty od Lublaně. Za hodinu u moře... škoda, že to nemáme i u nás :D Izola dřív patřila k Itálii, doteď zůstala dvojjazyčná, takže všechny nápisy jsou slovinsky i italsky. I celková atmosféra a architektura byly jako v Itálii, takové úzké strmé uličky, dřevěné okenice, vypadalo to kouzelně.



Byli jsme tam sice jen jedno odpoledne, ale stihli jsme se ještě vykoupat v moři (pořád bylo celkem snesitelné) a zažít krásný západ slunce. U moře bych mohla být pořád, špatně jsem se narodila :D


No a teď aspoň stručně ke kosmetickým poznatkům, doplněno o super kvalitní fotky z mobilu :) byla jsem jen v DM a Intersparu, sortiment je o něco zajímavější než u nás. V DM bylo hodně přírodní kosmetiky, zaujalo mě Santé (měli i dekorativní stojan) a Dr. Bronner's. Překvapilo mě, že se tam prodávalo i Vichy a Eucerin a taky laky Essie.

lehce vybrakovaná limitka 

Z dekorativky měli širší sortiment Catrice, nový make-up Maybelline (mám ho, bude recenze!) nebo hodně nabitý Bourjois stojan. Překvapilo mě ale, že teda neměli Rimmel, vůbec!


Samozřejmě velké lákadlo pro hodně z vás jsou Labello Lip butters, měli dokonce novou kokosovou příchuť, která ale očividně pobláznila i místní, protože při druhé návštěvě už bylo vyprodáno!


Docela jim závidím vlasovku John Frieda a zajímavou značku Le Petit Marseiliais, od které jsme nakoupili voňavé sprcháče a úžasný jablečný šampon.


Celkově jsem toho nekoupila moc, kromě LPM a Maybelline make-upu jsem si koupila jen jedny Catrice stíny z limitky (upřímně asi o moc nepřícházíme, práší jak blázen a pigmentace i výdrž je dost podprůměr) a jílovou masku od pro mě doteď neznámé německé značky Aldo Vandini (která u nás prý kdysi byla v prodeji!).


A na závěr něco z hotelu, čemu jsem teda neodolala a pár jsem si jich vzala domů :) berete si šampónky z hotelů?


Tak, dneska to je extra dlouhé, ale snad vás aspoň něco zaujalo. Já jsem byla z Lublaně opravdu nadšená a ráda se tam někdy vrátím, třeba i na delší dobu, s odbočkou do Itálie, kde jsem ještě nikdy nebyla.
Byli jste někdo ve Slovinsku?

11 komentářů:

  1. Jé, tak ty kousky z hotelu mě zaujaly nejvíc.. já si je ale beru málokdy - často to není nic přírodního a tak se tím nemyju ani tam :D

    OdpovědětVymazat
  2. ve Slovinsku jsem ještě nikdy nebyla, ale ráda bych, alespoň na víkend :))
    šamponky z hotelů si neberu, ale těmto bych asi neodolala :D

    OdpovědětVymazat
  3. Ve Slovinsku jsem nebyla, ale hrozně mě lákají tamější hory, takže mám v plánu se tam poohlídnout jednou ;-) No docela mě překvapilo, že mají drogérky v sortimentu Burt's Bee, to by měli zavést jako povinnost i u nás ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Le Petit Marseillais znám už dlouho z Francie, kam se bohužel často nedostanu, ale tento rok je nově i v Chorvatsku, z čehož jsem skákala radostí, protože ta značka mě pobláznila už dávno. :) Mám taky ten jablečný šampon a je to fakt bomba, mám po něm super vlasy. Sprcháčů jsme s přítelem nakoupili asi deset, všechny krásně voní. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ve Slovinsku jsem nikdy nebyla, ale vypadá to tam krásně :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ve Slovinku jsem ještě nebyla. Moc pěkné fotky :) hned bych jela na výlet
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  7. Tak v tejto krajine som ešte nebola, ale podľa fotiek a popisu to vyzerá veľmi dobre :) Nechala by som si veru povedať, že ide sa na výlet :)

    OdpovědětVymazat
  8. šamponky si neberu, ale tyhle bych si vzala hned!!!
    Aldo Vandini se kdysi u nás prodávalo myslím ve Schleckeru, měla jsem pár krémů na stehýnka a fajn. Tu marseillskou značku jsem viděla někde v Praze, teď nevím, jestli PeMi nebo Dejvická drogerie, ale určitě ty mýdla odněkud znám, tak nemusíš věšet hlavu ;-) Doufám, že na šampon bude recenze, že bych ho třeba zkusila.

    OdpovědětVymazat
  9. Slovinsko mám už prejazdené, za mesiac sa tam chystám opäť a je to jedna z mojich najobľúbenejších destinácií. Je to "kompaktná" krajina čo by kameňom dohodil a zároveň je tam všetko - hory, more, kopce s vinicami. Všetko po ruke a korunované obzvlášť milými a ochotnými ľuďmi, ktorí sú vďační za každého turistu, ktorý nie je iba na ceste do Chorvátska. Kade chodím, tam Slovinsko doporučujem a zatiaľ sa ešte nikto nevrátil sklamaný.

    OdpovědětVymazat
  10. já jela přes Slovinsko z Chorvatska a bylo pouze na pumpě, ale měli moc dobrý sladkosti :D co se týče kosmetiky, líbí se mi, že je to zabalený, ale zase se vypotřebuje spoustu plastu a papíru na druhou stranu :/

    OdpovědětVymazat
  11. Tyjo ta kosmetika, zda se mi to nebo je vsude neco vic jak u nas?? Kokosove labello lip butter? Uf. Krasne fotky, hned bych jela take:)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za vaše milé komentáře, dělají mi radost! Reklamu, vulgarismy a "zvu tě..." komentáře ale netoleruju, považuju za spam a mažu!